Wednesday, January 12, 2011

Waitstaff?

Best Wishes is being served by "Gordy Garcon" from Bonibleaux Designs. I must admit my ignorance in not knowing what a "garcon" was until I consulted the trusted New Oxford American Dictionary built right in my iMac. I learned that a "garcon" is a waiter in a French restaurant or hotel (well no wonder I didn't know, I've never been to France). The origin of the word is French and literally means "boy".  Hmm, seems to me in this day of political correctness, something is amiss. 

Restaurants in my area refer to waiters and waitresses as "waitstaff", which is stupid to me because, it is obvious to the patron whether it is a man or a woman extending the service.  So why not acknowledge that person's sex? I personally, do not care for waiter, waitress or waitstaff, somehow, they are unflattering terms. And since "garon" really means "boy", that term is no longer an option. I propose a very simple acronym FADP "Food and drink provider".  "Excuse me FADP, may I have more butter please?"

A special thanks to Cleota of What's Inking, a fellow design team member for Dude Time Doodles, for the fun custom watermark she provided all of the team.

In case you forgot, today starts this month's Guest Designer Challenge at Dude Time Doodles. Visit the blog for more details.

19 comments:

  1. Colors are great on this tammy... and i like the thread... it's different than ribbon... (obviously, duh-) you know what i mean! It's a nice change.
    There (It's been a long day- sorry if I sound tongue tied/finger fried).

    Thank goodness for New Oxford, eh?

    thank you for the cute card Tammy!

    ReplyDelete
  2. Wonderful image Tammy and fabulous coloring. Love the dp.

    ReplyDelete
  3. And a very confident FADP he is too!

    ReplyDelete
  4. LOL - FDAP! I love this image and you colouring is superb. x

    ReplyDelete
  5. I love your choice of black and white...perfect!

    ReplyDelete
  6. Awesome coloring on this sensational image, Tammy!! I SO love this delightful card!!

    ReplyDelete
  7. Cute card Tammy!

    Jenn
    www.jaxbeanstalks.blogspot.com

    ReplyDelete
  8. "Excuse me, Garcon" certainly sounds a lot better than "Hey, boy". Funny that it means the same thing. HaHaHa! Love your card Tammy. Beautiful coloring! ~jeni :)

    ReplyDelete
  9. How formal this card looks with your paper choice. Great looking FADP! (love the pinstrip pants)

    ReplyDelete
  10. Tammy, I love all that black and white!!! A perfect card.
    LYnn

    ReplyDelete
  11. LOL!! This is just too cute girl!! I love your darling design and black and white colors!! :) HUGS

    ReplyDelete
  12. Great job coloring your FADP! I love the layout, very versatile.

    ReplyDelete
  13. I sure wish I had a wait staff...I feel lazy today! haha

    ReplyDelete
  14. LOL FADP. Thanks for the giggle!

    Yup this guy can come and make my dinner tonight. It's going to be a long day here!

    ReplyDelete
  15. This is a wonderful card - love the image!

    ReplyDelete
  16. LOVE this!!! What a fantastic card...fantastic image, and fantastic coloring job! Did I say your card was fantastic?! LOL!!

    ReplyDelete
  17. Soooo cute, Tammy...how on earth do you color black so well...I have a heck of a time with it so I just don't use it!!! BTW...I didn't know what the word ment either...LOL!!

    ReplyDelete
  18. Girl I don't know how I missed this one but Gordy looks tip top!!

    ReplyDelete

Thank you so much for taking the time to comment. Your comments make my day!